Práce žáků
Kouzelný vánoční les v 5. B
Zdobení perníčků v 5. B
Děti z 5. B pekly a zdobily perníčky, které ozdobí vánoční strom ve staré Bredě.
Podzimní skřítci
3. B – výtvarná výchova "Podzimní skřítci a jejich obydlí"
Busty opavských osobností
Vybraní žáci třídy 8. B přispěli svými výtvory do výtvarné soutěže k 800. výročí založení Opavy. Pod vedením p. uč. Petry Poledňákové a p. uč. Kateřiny Kurzicové vytvořili soubor bust významných opavských osobností. Držme jim pěsti, aby se svými díly uspěli.
Lidice 2024
Tato soutěž a následná výstava je jednou z největších na světě. Každým rokem propojuje tisíce dětí z celého světa. Rok 2024 vyhlásila OSN mezinárodním rokem velbloudovitých zvířat a 150 let od svého založení oslaví Světová poštovní unie. Proto hlavním tématem 52. ročníku bylo zvoleno téma KARAVANA. Tyto vybrané grafiky našich žáků jsme odeslali a s napětím čekáme na vyhodnocení.
Pracovní sešit pro prvňáky
Metoděj Jahn ze 2. B vytvořil pracovní sešit pro své spolužáky.
Úspěch v testování Scio
Výrazného úspěchu v letošním testování Scio dosáhl Alfred Kaaden z 5. A, který se umístil na třetím místě v kraji!
Jarní dekorace
Vyrobili jsme a poslali jsme pro radost jarní dekorace babičkám a dědečkům do seniorského domu Vančurova vila. Děti z 5.C
Projekt - výroba a popis loutek
Žáci VII. B v průběhu února a počátkem března vyráběli v hodinách jazyka českého z dřevěných vařeček a za pomoci dalších materiálů loutky známých pohádkových postav. Díky jejich kreativitě tak vznikla pestrá paleta pohádkových bytostí, například drak, Shrek s Fionou, Pinocchio, elfové či víly aj. Nyní pro mnohé žáky následovala ta těžší část projektu, takto vyrobené loutky pohádkových hrdinů stylisticky a výtvarně zpracovat do projektů. Hlavními slohovými útvary byl popis pracovního postupu a charakteristika daných pohádkových bytostí. Na své výtvory byli žáci patřičně hrdí, proto si v třídnické hodině jimi společně vyzdobili třídu.
Modrý Měsíc - Jonáš Šimeček (4.C)
Slunce už zapadá,
přichází soumrak.
Listí zas opadá,
toť žádný zázrak.
Dívám se nahoru
na noční oblohu
na hvězdy blyštivé,
jak svítí mi do tváře,
na mapu osudů
a mnoha přeludů,
jak se v nich promítá
krása světů.
A modrý Měsíc
jasný jak den
ozářil celý tento můj sen.
Na zahradě u budovy Na Pomezí vyrostly kraslicovníky!
Děti z prvních, druhých a třetích tříd vyzdobily keře a stromy na školní zahradě různě malovanými a oblepovanými kraslicemi a vajíčky z papíru. Jedno je krásnější než druhé a zahrada se vesele rozzářila.
Velikonoční přání pro seniory
Žáci 2. A v rámci distanční výuky vyrobili pro seniory z Vily Vančurova velikonoční přání:
Hrátky s kvasinkami
I přes distanční výuku žáci 6. ročníků nezaháleli a pustili se do pokusu s kvasinkami. Dokonce přišli i na to, že kvasinky neslouží pouze na pečení a výrobu piva. Dají se využít i k nafouknutí balónků či gumových rukavic.
Tvorba vlastního erbu
Žáci 5. ročníků měli za úkol v hodině informatiky nakreslit v programu Malování erb, který je charakterizuje.
Mezinárodní den matematiky
Dne 14. 3. je Mezinárodní den matematiky. A jelikož se toto datum dá přepsat jako 3.14, měli jsme o tématu jasno. Číslo 3.14 je totiž spjato s kruhem (Ludolfovo číslo), a proto jsme žáky požádali, aby v tento slavnostní den (byla to neděle) upekli koláč a o výsledky se podělili.
Dinopark
Co se vybaví druhákům, když se řekne minulost? Pravěk a pravěká zvířata! Znalosti dětí jsou v tomto oboru neuvěřitelné, a tak by byla škoda toho nevyužít. Spojila se prvouka, výtvarná i pracovní výchova a začalo se. Nejprve společně, jak jinak než online. Ale postupně se do vyrábění, kreslení a malování přidávali i další členové rodin. Pravěkých zvířat bylo stále více, a tak vznikl nápad založit "Dinopark". Poděkování patří všem jednotlivcům i rodinným týmům!
My favourite animal
Zde si můžete prohlédnout zdařilé práce svých spolužáků z AJ na téma Mé oblíbené zvíře.
|
|||
Kniha 3. B
Kniha 3. B obsahuje část prací z covidové distanční výuky. Najdeme v ní slohy, práci s čísly a vypracované pracovní listy.
Práce z literatury (9. A) a dějepisu (7. A)
Zde jsou ukázky prací našich žáků. Dva kaligramy z hodin češtiny v 9. A jsou od Terezy Kopáčkové (motýlci) a Valentýny Mackové (záchod). Z dějepisu v 7. A pocházejí iniciály od Veroniky Schaalové, kdy měli žáci zpracovat iluminaci iniciál svého jména buď původním středověkým způsobem, nebo moderně (jak by to udělali iluminátoři v dnešní digitální době). Verča si zvolila moderní přístup inspirovaný japonským anime.
Čajový čtenářský klub 9. B
I takto může vypadat slohový úkol: popiš čtenáře podle čajového sáčku a přidej milý vzkaz.
Akrostichy
Žáci z 6. B a 6. C vytvářeli během distanční výuky v hodinách literatury a slohu akrostichy na svá jména. Zde několik ukázek, jak se jim to povedlo.
Popis pracovního postupu
Nevíte, co si dnes připravit na oběd, svačinu či večeři? Můžete se inspirovat žáky třídy 7. A, kteří dostali během distanční výuky za úkol připravit nějaké jídlo v rámci tématu Příprava pracovního postupu. Jejich práce jsou moc povedené a tímto jim a rodičům děkujeme za skvěle odvedenou práci.
Výtvarná soutěž "Pojmenuj svůj trolejbus"
Městský dopravní podnik Opava opět vyhlásil soutěž o vyobrazení na nové trolejbusy. I letos máme úspěšnou žákyni, a to Aničku Heinzke z 5. A. Její „Sovík“ byl vybrán mezi 15 nejlepších návrhů a bude vystaven v nové budově v sídle společnosti MDPO. Gratulujeme k úspěchu! Za originální návrh chválíme také Barču Krejčí z 5. A.
Spojení dějepisu s literaturou v 7. C
Žáci 7. C dostali za úkol zúročit své znalosti z dějepisu z prvního pololetí a vymyslet originální báseň na látku z tohoto období historie, která je nejvíc zaujala. Nepřekvapila převaha básniček s tématem Vikingové. Objevily se však také velmi povedené básničky o prvních Přemyslovcích či období Velké Moravy, kdy k nám přišli věrozvěsti Konstantin a Metoděj. Přidáváme několik ukázek, ať sami posoudíte, jak se jim to povedlo.
Toto video vytvořila p. učitelka J. Sosíková pro projekt eTwinning „Water“.
Žáci pod vedením p. učitelky K. Kuřicové kreslili pod dojmem symfonie Bedřidřicha Smetany „Vltava“.
Lidice 2017 - medaile za kolekci grafiky
Regionální pověsti
Žáci 4. A si vyzkoušeli, jak vzniká pověst. Nejprve jsme si v hodinách čtení přečetli dvě nejznámější pověsti o vzniku Opavy. Dalším úkolem dětí bylo na základě těchto informací (a dalších poznatků získaných z regionální příručky o Opavsku) vytvořit místní pověst.